Tren til å løpe mila – uke 34

Woop, woop! Nå nærmer KK mila seg med store skritt! I dag skal jeg kjøre min første distanse test siden før sommeren, og jeg er utrolig spent!

Uansett hvordan det går er det bare å jobbe på videre!

Neste ukes program:

ØKT 1: 

Alternativ kondisjonsøkt 60 minutter

ØKT 2:

Intervaller

Oppvarming 10 min

Hoveddel:

5×1000 meter. Tempo – litt raskere enn du løper en 10 km. 1 min pause mellom hver 1000 meter

Nedtrapping + tøyning

ØKT 3:

Distanse trening

Oppvarming 10 min

Annonse

Hoveddel:

Løp 30 minutter i den farten du tenker at du klarer å holde på en 10 km

Nedtrapping + tøyning

ØKT 4:

Intervaller

Oppvarming 10 min

Hoveddel:

2×10 minutter i 10 km fart – 5 min rolig jogging mellom intervallene

Nedtrapping + tøyning

Så en økt mer enn jeg har trent de tidligere ukene! Det blir spennende!

Du kan så klart tilpasse programmet mitt din hverdag. Bare pass på at du har en løpefri dag mellom hver økt. Den løpefrie dagen kan brukes til styrketrening eller treningsfri.

Intervallene og lengden på joggeturene vil variere fra uke til uke. Jeg skal poste neste ukes program på bloggen og i Løpeklubben min på fredag. Det er gratis å være med der!

Stort Smil

Desiree

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*