Video; Kettlebellsprogram for nybegynnere

/ i samarbeid med Atkins Norge/

Dagen før dagen, og jeg vedder på at trening kanskje er det siste du tenker på i dag! MEN inne på FB siden er Atkins Norge er det trenings tirsdag, og min tur til å lage et innlegg til denne posten!

Sååååå, jeg har valgt å lage et program for deg som har lyst til å teste kettlebells! Min favoritt treningsform!

Først litt om hvorfor dette er min favoritt!

Det tar lite plass. 

Ikke bare tar en KB liten plass, men selv treningsformen krever ikke at du har mer plass enn en kvadratmeter eller to. Så men en KB kan du trene både kondisjon, styrke og bevegelighet med minimalt av utstyr og minimalt med plass!

Du kan trene alt med en KB!

Absolutt alt! Som nevnt over utfordrer KB trening både kondisjon, styrke og begeveglighet, men med en KB kan du trene alle musklene i kroppen din. Det er ikke værst!

KB trening setter skikkelig sving på forbrenningen din.

Kettelbells kan ikke sammenlignes med tradisjonell styrketrening. Selv i de enkleste KB øvelser er det store kjeder av muskler som jobber sammen, og det er dette som gjør det til en så effektiv treningsform. Avhengig av intensitet og vekt kan man i snitt forbrenne 400 kalorier på en 20 minutters økt med KB.

Annonse

Her ser du blant annet en KB sving. Denne enkel øvelsen trener bakside lår, rumpe, korsrygg, ryggstrekkerne, mage og core. I tillegg gir deg den høy puls og du kan forbrenne opp mot 20 kalorier i minuttet! Det er dobbelt så mye som jogging, uten at du har flyttet deg en meter på stuegulvet engang!

KB holder ikke bare kroppen sterk, men smidig.

Jeg prøver å ikke bli for teknisk og faglig på denne bloggen, men mange av de typiske ondtene folk sliter med i dag (rygg, nakke, skuldre, knær) kommer av dårlig beveglighet eller bevegelsesutslag.

KB består hovedsaklig av funksjonelle øvelser, som søker mot å jobbe med kroppens fulle bevegelsesmønster. Dette er med på øke bevegligheten og forhindre disse typiske ondtene.

Er det noe rart at jeg digger Kettellbells?!

Så, men den introduksjonen får du et komplett program av meg! Håper det inspirerer!

Følg meg gjerne på Instagram (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

2 kommentarer

  1. Hvordan er det å trene kettlebells om har fysiske utfordringer som stadig tilbakevendende prolapser i korsrygg, slitasjer, fibromyalgi mm?
    Dette ser så interessant ut, men er så redd for å bli liggende etterpå

  2. Hora mye bor kettelbellen veíe om man re nybegynner¿..

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*