VIDEO | 4 x 4 intervall og fullkroppsprogram på lekeplassen

I dag tror jeg at jeg kan si at jeg hadde min første ordentlige treningsøkt på veldig, veldig, veldig lenge!

Jeg har virkelig savnet følelsen av å gi alt, føle at jeg har presset meg og bevegd meg utenfor komforsonen! Så utrolig deilig! Og ikke minst litt oppløftende å kjenne at kondisjonen ikke er helt på bånn!

Instagram @fitfocuse

4×4 intervaller kan kjøres på flere forskjellige måter. Det som er viktig er så klart at man ligger høyt i puls i disse 4 minuttene og at pausene mellom dragene ikke overstiger 4 minutter.

Hvordan man kommer opp i puls kan løses på flere måter. I dag så valgte jeg å gjøre dette ved å kjøre dragene i bakke. Fordelen ved dette er flere.

  1. Å løpe i oppoverbakke er mer skånsomt for kroppen enn å løpe på flat mark.
  2. Du trenger ikke å løpe i høyt tempo for å få pulsen opp.

Så om du som jeg ikke har trent på så lenge og har noen skavanker å ta hensyn til, så er det faktisk et fint sted å begynne.

Jeg hadde liten tid til trening i dag og hadde knappe minuttet mellom dragene. Det er nok litt lite for mange, ta gjerne 2-3, men pass på at pulsen ikke går helt ned. Da er det vanskelig å få den opp igjen etterpå.

Annonse

Etter løpeøkten kjørte jeg en kjapp styrkeøkt på lekeplassen. 10 repetisjoner på hver øvelse – 3 runder. Denne lekeplassen er naboen til naboen vår 😉 og skal helt klart brukes flittig i sommer! Dette er et veldig fint nybegynner program.

Mer krevende varianter vil komme etterhvert som jeg kommer i bedre form jeg også.

Følg meg gjerne på Instagram eller Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.