TRENINGSUKA MI #1 med program til alle økter

Så i dag hadde jeg lyst til å gjøre noe jeg så godt som aldri gjør, nemlig blogge om min egen treningsuke. Grunnen til at jeg aldri gjør det er enkel. Det er min uke, tilpasset min hverdag, mine mål, mitt overskudd og mine treningsmuligheter.

Hadde jeg kunne oppnå de samme målene ved å trene mindre? Ja, det kunne jeg.

Hadde jeg kunne oppnå de samme målene ved å trene mer? Ja, det kunne jeg også.

Men dette er sånn jeg trives med å trene, det her er den måten jeg får energi og overskudd i hverdagen på. Det får meg til å føle meg sterk. Og det synes jeg er to viktige poeng.

  1. Det finnes mange forskjellige måter å trene på, også om man ønsker å oppnå det sammen. Man må finne den treningsmengden og metoden som fungerer for seg.
  2. Det er mange gode grunner til å trene. Fysisk form er bare en av mange!

Så et lite innblikk i treningsuka som gikk 🙂

MANDAG:

Uka startet med kanskje noe av det tyngste jeg har gjort på flere år. Jeg var nemlig på besøk hos managementet mitt i Bergen, og hadde endelig satt av tid til å gå opp Ulriken! Jeg da med 9 kilo Herman som ekstra motvekt!

Bare for å illustrere hvor stor forskjell det er å gå med og uten vekt så hadde Thomas fra Adlink en 120 i puls på vei oppover. Jeg? 180! Da er det langt til toppen. Og som bilde så fint viser – jeg var rimelig rød i plomma og skjelven i bena…. Men for en flott tur! Anbefales!

ONSDAG:

Var første gjennomkjøring av nytt program fra treneren min. Hun har satt opp tre fullkroppsøkter for meg i løpet av en uke, men litt forskjellige øvelser hver gang. I bunn og grunn slik jeg alltid har trent, men hun har helt klart utfordret meg både i valg av øvelser og vekter! Love it!

Du finner fullkroppsprogram HER

Annonse

FREDAG:

Gjennomkjøring av program nummer to ble avsluttet med en kort intervall på mølla. Ved siden av fullkroppsprogrammet mitt prøver jeg å løpe 1-2 intervall økter i uka.

Denne dagen ble det DENNE intervallen.

LØRDAG:

Ukas siste styrkeøkt. Ikke helt ideelt at den kom dagen etter den andre, men noen ganger så blir det bare sånn. Den beste treningen er den det blir noe av!

SØNDAG:

Uka ble avrundet med nok en intervall. Planen var egentlig å løpe DENNE intervallen, men jeg fant fort ut at den ikke egnet seg med vogn. Så etter første draget byttet jeg til å løpe 5 x 5 minutter intervaller med 1 minutts pause mellom intervallene.

Følg meg gjerne på Instagram (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.