Trappetrening.

Det enste du egentlig trenger for å få en sviende benøkt, er en trapp.

Ikke bare er det god trening for rumpe og lår, her er det store muligheter for å få opp pulsen.

Personlig liker jeg å legge inn dette på slutten av en lett joggetur.

Men i sommer kjørte jeg også en del økter med bare trappe trening.

Kjapt, hardt og effektivt.

Annonse

10-15 minutter oppvarming så tre runder, med 10-15 reps per øvelse.

I videoen under finner du fem av mine faoritt øvelser.

 


Selv om det er mye hopp og sprett og tjo og hei er det lurt å tenke litt teknikk.

  1. Har du dårlige knær burde du droppe øvelsene med hopp.
  2. Tær og knær skal peke rett frem.
  3. Prøv å lande mykt.
  4. Begynn med lavere trinn, jobb deg oppover etterhvert som du føler at du har kontroll.


2 kommentarer

  1. healthybaking

    Det er gøy med trappetreninger, spesielt når man er ferdig med det 🙂 hihi! Ha en fin kveld!

  2. healthybaking: takk 🙂 skal hive meg over kommentarfeltene på FB straks 🙂

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*