Tips: Sunne lunsjer på 1-2-3!

For mange er det å få til en god, sunn lunsj kanskje den største utfordringen når det gjelder kostholdet, i en travel hverdag.
Matpakken er desverre et fenomen som for mange blir igjen når vi forlater skolebenken. Kantinemat, ferdigmat og kjøpemat er hverdagen for de fleste.

Her er noen av mine lunsjfavoritter.
Håper det kan inspirere.

Avokado og reker.
Enklere kan det ikke bli. En favoritt i disse dager.

Grillkylling med oppkutta grønnsaker og lett dressing.

Musliboller gjerne med noe søt. Cottage cheese og lettsyltetøy er ofte en vinner.

Annonse

«Frukt salat»
Her har jeg kuttet opp et eple og en pære. Toppet med 1/2 boks cottage cheese og et lite beger lett yoghurt. En håndfull nøtter.

Blings.
Godt brød med maaaaassse pålegg. velger du godt, magert og proteinrikt pålegg blir brødmaten straks et ennå sunnere alternativ.
Egg, kokt skinke, roastbeef, kylling, kalkun, skalldyr, lettost, laks og makrell er gode alternativer!

Wraps.
Her laget av speltlumper.
Smør på med sennep eller en lett kremost, bruk pålegg fra listen over og litt grønt. Smokk, smokk, ferdig!

Fikk du noen nye ideer?


LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*