The superstar workout!

Haha. Nå tenker jeg dere ble nyskjerrig nå!

Nei, jeg har ikke en oppskrift på stjernekroppen, drømmekroppen eller sommerkroppen. Jeg har flere, og dette er en av dem. Sammen med riktig kosthold, en god dose tålmodighet og en smule ( eller mer) viljestyrke.

Som nevnt tidligere begynte jeg sist uke og trene sammen med en venninne. Hun fikk barn for noen mnd siden og gifter seg om noen uker. Trening før, under og etter graviditeten ble litt så som så, og nå følte hun kniven på strupen.

Når man ikke har som mål å bli større, stekere eller løpe et maraton står man veldig fritt til å mikse treningsprinsipper og finne på litt sprell.
Formålet med økten er rett og slett å bruke mest mulig energi og holde intensiteten høy, på en motiverende måte.
Resultatet blir et høyt kaloriforbruk, god etterforbrenning, en sterker og mer trent kropp.

Og slik ser den ut:

10 min oppvarming på enten elipce eller romaskin.

Runde 1:
Nedtrekk med bredt grep
Knebøy
Planke

Utført som sirkeltrening uten pause. 3 runder 10 rep. Avslutt med 5 min HØY intensitet på enten mølle eller romaskin.

Annonse

Runde 2:
Et armsroing
Hip thrust
Pullover med bena opp i luften

Utført som sirkeltrening uten pause. 3 runder 10 rep. Avslutt med 5 min HØY intensitet på enten mølle eller romaskin.

Runde 3:
Frivendinger
Kick back
Rotasjonsøvelse med medisinball.

Utført som sirkeltrening uten pause. 3 runder 10 rep. Avslutt med 5 min HØY intensitet på enten mølle eller romaskin.

Miks og match dine favorittøvelser!
En for overkropp, en for underkropp og en for core. Avslutt hver sirkel med 5 min høyintensitet kondisjonstrening.

Viktigst av alt:
Have fun!


2 kommentarer

  1. Linn Jeanette

    Har ikke tilgang til treningssenter her jeg bor…. Har du noen tips for oppstart, hvis jeg vil ned i fettprosent? Har lagt på meg veldig mye det siste året. 🙁

  2. Linn Jeanette: Hvis du kikker i kategorien trening har jeg skrevet flere innelegg om styrketrening du kan gjøre både hjemme og ute 🙂 det er også en rekke innlegg om dette med riktig trening i forhold til vekttap, og flere av dem tar høyde for at man skal kunne trene hjemme eller ute 🙂 Mitt viktigste råd er rett å slett å komme seg opp av soffaen 🙂 alle monner drar! Lykke til 🙂

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*