At the moment; 3 ting jeg putter i smoothien min

Jeg er skikkelig på smoothie kjøret nå om dagene. Som så mye annet går det gjerne litt i perioder hva man liker å spise, og med mine travle dager det siste halve året har smoothie blitt en gjenganger.

Kjapt å lage, enkelt å ta med og kan varieres i det uendelige! Men når jeg bruker smoothie som måltid passer jeg alltid på å ha med 3 ting – proteiner, fettkilde og grønnsaker. Innenfor disse tre kategoriene er det så klart mange variasjonsmuligheter, men akkurat nå er dette favorittkildene!

Smoothie

FETTKILDE – KOKOSOLJE

Kokosolje er en flott kilde til MCT olje!

MCT olje består av kortere fettsyrer som  kroppen forbrenner fortere enn andre typer fett! I stede for å lagre kaloriene i MCT oljen i kroppen som fett før det blir brukt som energi, blir kaloriene satt i bruk umiddelbart og forbrent fort. Det er derfor MCT også kalles for energi olje. Det er også godt dokumentert at MCT kan øke kroppens evne til å forbrenne fett og forhindre vektøkning!

PROTEINKILDE – KOLLAGEN

Jeg tar kollagen tilskudd i drikke vær dag fordi det :

  • Støtter oppbyggingen av hud, hår og negler.

    Annonse
  • Styrker bindevev, ledd og skjelett

  • Er bra for fordøyelsen

GRØNNSAK – FROSSEN BLOMKÅL

Er det det går i nå om dagene. Det gir smoothien mer fylde og gjør at den metter lengre uten å gi noe smak. Det er ikke uten grunn at blomkål blir kaldt grønnsakenes hvite dronning. Den er en flott kilde til både vitamin C og fiber!

Følg meg gjerne på Instagram (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*