Søt og sunn pavlova

Min favoritt kake over alle favoritt kaker er pavlova. Og på 17. mai lages den med sukker og fløte og alt som hører til! NAM!

Men siden dette tross alt er en blogg med fokus på sunnere alternativer skal du i dag få oppskrift på 2 sukkerfrie pavlova bunder, og min nyeste oppskrift på sukkerfri vaniljekrem!

Søt og sunn pavlova

Oppskrift på både vanlig pavlova og sukkerfri margens finner du HER. Oppskrift på sukkerfri kokospavlova finner du HER

Til kremen trenger du:

Ingredienser

  • 4 dl kremfløte
  • 1 boks vanilje saus zero
  • 3 ss gelatinpulver

Veibeskrivelse

Annonse
  1. Varm opp vanlijesausen (ikke kok)
  2. Rør inn gelatinpulveret og sett i kjøleskapet
  3. Når vanijesausen har blitt helt kald visper du 3 dl fløte til krem
  4. Sausen vil nå begynne å bli ganske stiv. Visp den sammen med kremen og spe ut med litt mer fløte til du får ønsket konsistens

På 17. mai er kanskje blåbær, bringebær og jordbær den passende pynten, men til en annen anledning burde du virkelig prøve mango, blåbær, pasjonsfrukt, kjærlighetsfrukt og mynte!

Så vanvittig godt!

Følg meg gjerne på Instagram (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

One Comment

  1. Trine Halvorsen

    Såg utrolig godt ud, men blir marenges stiv og seig i midten?

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*