Salt snacks; proteinrikt, magert, gluten og laktosefritt.

Sunne og kalorilette alternativer til salt snacks som potetgull og peanøtter er ikke lett å komme over. Sier ikke at det ikke finnes, men det har lissom ikke nådd helt opp på min kulinariske himmel.
Disse derimot, de ble gode de!

En boks avrente kikerter.
(Skyll dem gjerne i litt vann)
2 ss olje
1/2 ts hot chillipulver
1/2 ss paprikapulver
Salt

Bland alt og fordel over et stekenrett.
Stekes på 180 grader i 50 minutter.

Annonse

Crunchy, spisy, salty, nam.

– Desiree


8 kommentarer

  1. Hei!Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppenHa en fin dag!Vennlig hilsen,ElinAlleoppskrifter.no

  2. Desiree

    Elin: Så hyggelig! 🙂 er innom siden støtt og stadig 🙂 Link er sent 🙂

  3. Lene Espenæs

    Detta var digg 🙂

  4. Lene Espenæs: 🙂

  5. Må de spises med en gang? Lurer på om man kan lage de dagen før? 🙂

  6. June: Holder seg fint i en lufttett boks 🙂

  7. Sissel

    Blitt hekta på disse spicy kikertene. Mulig å spise som et måltid eller forbeholdt helgekos? Evt tilsette noe andre matvarer og hvor mye kan jeg unne meg hvis jeg skal spise det som et kveldsmåltid? Spiser lett en sånn boks…prøver å gå ned i vekt og har fulgt fit på 30 dager. Supert opplegg stå på videre 🙂

  8. Desiree

    Sissel: En boks tilsvarer proteinene til et hovedmåltid 🙂 så 1/2 som kveldskos/mellommåltid er ok i hverdagen 🙂 som tilbehør vil jeg si 1/4 del i salat, suppe, osv 🙂

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*