Proteinrik havregrøt.

God morgen verden.

Vanligvis er jeg ikke et frokostmenneske. En smoothie eller yoghurt med litt cottage cheese holder somregel meg i gang frem til lunsj. Men i helgene eller dager med litt ekstra tid er frokost kanskje favorittmåltidet, sammen med lunsj og middag.

Havregrøt er ikke noe jeg spiser ofte, men hver gang jeg tar meg tid til å lage det lurer jeg på hvorfor jeg ikke spiser det oftere.

Variasjonsmulighetene er uendelige, og jeg har så mange favoritter.
I dag ble det det som var tilgjenglig, men hvem kan si nei til havregrøt med smak av vanilje og blåbær
1,5 dl lettkokte havregryn
3 dl soyamelk med vaniljesmak

Kok opp.

Annonse

Når grøtener ferdig rører du inn en rå eggehvite. Helt smakløst, men øker proteininnholdet.

Toppes med blåbær.

Ha en glad dag.

– Desiree


#grøt


#husmannskost


#lowfat


#proteinmat


#oppskrift


#sunkost


#familiemat


6 kommentarer

  1. kan en bruke skummet melk i stedet for soyamelk? 🙂

  2. monica: ja 🙂

  3. Da går det kanskje å bruke styrkmelk istedet og?

  4. Da går det vel å bruke styrkmelk og?

  5. sonja: det går fint 🙂

  6. Henriette

    Jeg bruker 30 g havregryn, 120 g sk. Melk i mikro 2 min. Blander inn cottage chees og gresk yougurt ca 100 g. Tilsetter eple og kanel. Kjempegodt, men er det innafor?

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*