Pølse og stappe med sunn vri.

Pølse og stappe går aldri av moten hjemme hos oss, men i kategorien sunn hverdagskost ruver kanskje ikke kjøttpølser og poteter høyest.

 

Heldigvis skal det ikke mye til for å sunnifisere det hele.

Lag mos av grønnsaker eller en kombinadjon av grønnsaker og poteter. Og velg magre pølser eller grove pølser med høyt kjøttinnhold.

Her er vår favoritt; blomkålmos og pølser fra Jacobs med 91% kjøttinnhold.

Annonse

Jeg skal innrømme at iduns Ketchup står på bordet 😉

 

– Desiree

 


#sunkost


#familiemat


#proteinmat


#lchf


#eco


#økologisk


10 kommentarer

  1. Heidi Schjønning

    Vi liker ikke pølser så godt her i familien så ok å bytte ut med kylling feks.

  2. Heidi Schjønning: som det står i innlegget kan du bytte ut proteinkildene 🙂

  3. Christina

    Hei- du bruker blomkål mos istedet for poteter? 🙂 jeg lurer da på hvor lenge du koker blomkålennfør du mosen den.. Også syns jeg det ser ut som om du har dressing på salaten, evt hva ?

  4. Christina: ja det er blomkål 🙂 koketid kommer jo helt Ann på hvor små biter du har 🙂 men jeg tror jeg bruker 10-12 minutter. Her har jeg bare brukt litt grov sennep, balasmiko og salt 🙂

  5. Hei 🙂 Dette ser godt ut 🙂 Ser du bruker blomkål mos 🙂 Regner med man ikke skal bruke smør eller melk?At man bare skal koke blomkålen og mose den? 🙂

  6. Anonym: Stemmer 🙂

  7. Kan man bruke søtpotet i stedet for blomkål? 🙂

  8. Lurer på om det jeg skrev ikke kom med? Hvis jeg skriver dobbelt beklager jeg i så fall 🙂 Kan vi bruke kun søtpotet i mosen?

  9. Cesilie: ja 🙂

  10. Cesilie: ja 🙂

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*