Overkropp + cardio = god fettforbrenning

De som følger meg på snap har kanskje lagt merke til at flere av mine treningsøkter er kombinasjonen overkropp + kondisjon. Nå gjør ikke jeg det fordi det gir god fettforbrenning. Jeg gjør det fordi Daniel bruker lengre tid på å trene armer enn meg, eller det vil si – jeg trener ikke armer. Så noe må jeg jo gjøre mens han pumper jern! 😉

Men kombinasjonen er veldig god for fettforbrenning, og dette er vel et lite pluss for de med dårlig tid til trening?! Du får både styrke, kondisjon og fettforbrenning på en liten time!

LEVEL i Tønsberg
LEVEL treningssenter i Tønsberg

Vi tar teorien først!

Under styrketreningen forsyner musklene seg godt av kroppens glykogenlagre.  Så når kroppen har brukt opp dette lageret til brennstoff under styrketreningen har den ikke noe annet valg enn å gå løs på fettlagerene når du nå legger inn en kondisjonsdel etter styrketreningen. For at kondisjonsdelen også skal ha en god effekt på kondisjonen burde den være minst 20 minutter.


Min økt for overkropp ser slik ut:

Annonse

 Utfør mellom 8-12 reps per øvelse – 3 runder.


Hva tenker du om denne måten å legge opp styrketreningen på?

Følg meg gjerne på Instagram (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree


LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*