Nybegynner program.

De fleste av oss er kanskje litt i feriemodus ennå, eller skal vi kalle det sommermodus? Måtte det vare lenge ennå! Sommeren altså, det er kanskje på tide å komme litt i sving igjen snart?

Det dere kanskje ikke visste er at disse rolige sommerukene er blant de travleste for oss i treningsbransjen? For selv om medlemmene prioriterer utetrening eller ingen trening er det nå vi må planlegge ny sesong, lage nye programmer og få ting på stell!

Så da vet dere hva jeg driver med i disse dager.

I dag har jeg brukt en liten halvtime på å klargjøre en helt basic nybegynner time. 30 minutter styrke med helt enkle øvelser og lite utstyr.

Alle øvelsene har hvert vist på bloggen før, nettopp fordi det er lett å utføre dem korrekt, men nå har jeg altså satt dem sammen i et lite nybegynner program.

Første øvelse er to varianter av utfall, deretter utføres alle øvelsene som superset.

Det vil si at du jobber 12 repetisjoner av den første øvelsen før du går direkte til neste.

Gjør 12 repetisjoner av den og så går tilbake til den første.

Annonse

Totalt tre runder, og så går du videre til neste øvelse.


I det siste har jeg hatt litt problemer med youtube, spesielt for å spille av via mobilen. Prøver derfor å bli venner med Vimeo, så får vi se om det blir bedre.

– Desiree

 


#øvelser


#program


#styrkeprogram


#nybegynner

 


7 kommentarer

  1. regineaf:- en blogg om reise, trening og kosthold

    Veldig fin nybegynner økt! Du er utrolig flink! Lykke til med Vimeo 🙂

  2. Desiree

    regineaf:: Takk 🙂 Vanskelig å begynne med noe nytt når man er så vandt til youtube. #begynneråbligammel 😉

  3. Blir det riktig om jeg trener etter deg og repeterer videoen tre ganger som du har lagt ut? Har du noen tips til alternativ «step» hjemme i stua?

  4. Desiree

    Mona: det stemmer 🙂 hva med en stol eller krakk 🙂

  5. Desiree

    Mona: På videoen vises bare øvelsene et par ganger 🙂 Se på øvelsem, sett filmen på pause. Gjør øvelsen 3’12, sett på filmen igjen – gjenta på neste øvelse 🙂

  6. Skal vi ta øvelsene slik:Øvelse 1: 12 repØvelse 2: 12 repØvelse 3: 12 rep- så tilbake til øvelse 1 for 12 rep? Gjenta totalt 3 ganger – så de neste 3 øvelsene på samme måte?

  7. Lisa: stemmer 🙂

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*