Move that butt up.

Blir vi noen sinne lei rumpetrening?

I allefall ikke jeg. Jeg tilhører en av de som elsker å bli støl, og spesielt i bein og gluteus maximus (for å si det på en pen måte).

Desverre skjer det ikke så ofte lengre, men etter å ha testet noen nye varianter for knebøy og hoftehev i dag har jeg et lite håp om at jeg kanskje går litt klønete i morra.

 

Denne varianten av hoftehev fant jeg på instragram i dag, og den måtte så klart testes med en gang!


Fordelen med denne er at man slipper å knote med å få stanga over hoftene, men jeg må innrømme at jeg ikke fikk like mye kontakt med stumpen som jeg gjør med hoftehev. Allikevel en morsom variant som jeg vil prøve igjen.

Øvelse nummer to var en variant av knebøy.

Annonse


Filmet ved Spenst Horten




Vanligvis plasserer man jo vektene på skuldrene ved en knebøy. Her står jeg oppe på to stepkasser med det som er min motstand
under

meg. Resultatet av dette er at øvelsen tar mye mer på sete, og personlig synes jeg det er lettere å stramme opp kjernen når man starter i bunnposisjon.

Det kjentes godt for å si det sånn!

Hva er dine favoritt øvelser for trening av rumpe?

– Desiree


#styrketreningforjenter


#rumpe


#sprettrumpe


#personligtrening


#spenst


#treningforalle

 

 


LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*