Mage – rumpe og lår utfordring på ett trappetrinn!

Jeg elsker trappetrening! Og helst lange trapper med litt høye trinn!

Trappetrening

Å trene i trapp er ikke bare gøy, det har mange andre fordeler!

– Det er mer skånsomt å løpe i trapper enn å løpe på asfalt.

– Å gå i trapper er en flott måte å få opp pulsen på om man ikke kan eller burde løpe.

– Å løpe i trapper forbrenner 7 ganger så mange kalorier som å gå.

– Løping i trapper utfordrer musklene i bena mer enn vanlig jogging gjør.

– Trapper er perfekt for å kjøre kombinasjonsøkter som booster både kondisjon, styrke og forbrenning.

Men nå er det jo ikke alle som er så heldig å være nærmeste nabo til Holmenkollen eller en sånn flott betong trapp som jeg har en liten kjøretur hjemmefra. Men ett trappetrinn eller to, det har de fleste av oss tilgang til!

Så i dag skal jeg gi deg en skikkelig utfordring for mage – rumpe – lår og ikke minst kondisjon som du kan gjøre på ett eller to trinn, evt en benk.

Utfør hver øvelse i 1 minutt – ta den pausen du trenger og gå videre til neste øvelse.

Gjenta dette to ganger, slik at de øvelsene som skal gjøres på ett ben blir venstre ben på runde 1 og høyreben på runde 2.

Annonse

Øvelse 1 – Trappe tapp – får opp pulsen!

Øvelse 2 – Høyt hopp til lavt hopp.

Bruk 2 trinn – hopp med svikt i knærne til det første trinnet så med dyp knebøy til trinn 2

Øvelse 3 – Ett bens hopp

Øvelse 4 – Knebøy med benløft

Øvelse 5 – Push up med cruch

Om du tester noen av mine økter, let me know! Du finner meg både på Instagram og Snapchat under navnet Fitfocuse.

Stort Smil

Desiree

One Comment

  1. Så mange gode tips men det har du jo alltid 🙂 Skal teste ut et nytt område i helgen å se hvordan trappe tribunen som er der er, kanskje jeg må prøve noen av tipsene dine da 🙂

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.