Lchf; Mandelgrøt.

Hva skal til for å bli stappmett- og i flere timer?

 

2 ss mandelmel

1 ss smør

1,5 dl valgfri melk

Søtning etter egen smak.

Når jeg lager mat til meg selv er jeg oftest opptatt av volum! Hvordan kan jeg spise mest mulig mat før jeg blir mett?!

 

Denne grøten er unntaket. Sååå god, men jeg har ikke sjans til å spise mere..

 

Annonse

Lages enkelt ved å smelte smørret i en gryte.

Ta gryten av platen og rør inn mandelmel og melk.

Varm forsiktig opp mens du rører. Plutselig blir den tykkere. Tilsett søtning og ferdig!

Fløyelsmyk, søt grøt med mild mandelsmak.

Jeg gir gjerne min en knipe vaniljepulver også!

 

Sukkerfri, glutenfri, lavkarbo, moms

 

– Desiree


10 kommentarer

  1. Iselin Renée

    Det så godt ut, kan man bruke noe annet enn smør? 🙂

  2. Iselin Renée: du kan droppe det helt 🙂 eller bruke olje 🙂

  3. Slimming - Slankeblogg

    Dette må jeg prøve en dag! 🙂

  4. Slimming – Slankeblogg: anbefales 🙂

  5. Renate Iselin

    Det skal prøves i kveld!! 🙂

  6. Tror du det er godt med kokosmel? 🙂

  7. Iselin: det vet jeg at det er 🙂 men tror du må bruke LITT mer mel 🙂

  8. Sunniva Bjerknesli: Med vanlig smør havner du på 300 kcal 🙂 Så ca 40 kcal mindre vil jeg tro 🙂 Jeg er ikke så opptatt av kalorier. Når man spiser denne type mat er det så godt som umulig å spise for mange av dem 😉

  9. Har prøvd flere ganger og kokt i opp til 10 min, men min blir bare suppe og sitter igjen med kanskje 3-4 ss i mengde. Hva gjør jeg feil?

  10. Desiree

    hilde: prøv å justere med litt mer mandelmel 🙂

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*