Klatring som treningsform.

I helgen som var deltok jeg på Klatrekurs eller brattkort kurs i regi av Spenst Horten.
Jeg har klatret «en del» før, for flere år tilbake, men i det siste har jeg hatt mer og mer lyst til å ta frem denne treningsformen igjen.

Hvorfor?
Fordi det er helt herlig!
Bedre styrketrening for armer, bein og rygg skal du lete lenge etter.

Ikke bare er klatring vanvittig god trening for overkroppen, men det styrker også kjernemuskulatur, balanse, smidighet og utholdenhet.
Og hvem vil vel ikke det?
I tillegg er det mentalt utfordrende, veldig sosialt og utrolig morsomt.
Jeg digger det!

Siden kurset har jeg hengt i klatreveggen daglig. Litt bitt av basillen kan man si, og jeg kjenner nok at kroppen trenger noen dager fri nå.
Tungt! Men å så gøy!

Klatreveggen til Spenst Horten er 12 meter høy, med 6 topptau og masse forskjellige ruter.
Til å med barnerute. Utrolig morsomt for ungene. Utstyr får du lånt der. Både sko og sæle, men det krever altså et brattkortkurs for at du skal kunne bruke veggen.

Annonse

– Anbefales:)


2 kommentarer

  1. unicornraape

    Syns det er kjempe motiverende at du blogger om så mye variert trening!

  2. Desiree

    unicornraape: Takk 🙂 variasjon er viktig 🙂

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*