HIT, Høy Intensitets Trening

Sirkeltrening, HIT trening, Tabata og Crossfit lignende timer ligger fremdeles høy på listene i treningsbransjen.

Og jeg elsker det!

Til felles har disse treningsformene at de kombinerer styrke, kondisjon og beveglighet i en og samme økt. Man jobber med høy intensitet over en gitt periode, typisk 20-45 sekunder, før man går videre til en annen øvelse.

Treningseffekt? Ekspertene er litt uenige, men et høyt kaloriforbruk kan vi være enige om at det gir. Og at det er bedre enn å ikke trene er i allefall helt sikkert!

Lørdagformiddag kjøres en slik saltime på Trimhuset Horten. Jegvar med for første gang i dag, og jeg kjenner at en lørdagstradisjon er i ferd med å bli født!

Timen er bygget opp slik at alle kan delta. Du jobber på tid – i eget tempo, og mange av øvelsene blir gitt i nivå. Du velger enkelt og greit det som passer deg.

Vi ble delt inn i små grupper. Det er motiverende det! For uansett hvilket nivå du jobber på så har du jo ikke tenkt til å gi deg når du står sammen med fire andre?!? Det gjør i allefall ikke jeg!

Etter timen tok jeg meg friheten til å filme noen avfavorittkombinasjonene fra timen.

Sånn i etterkantser jeg at det ikke var et sjakktrekk å filme når jeg nesten ikke kunne stå på bena….

Annonse


Moro var det i alle fall!

Hvem passer denne type trening for?

Hvis du er flink til å velge nivå og fokusere på å gjøre øvelsen riktig før du gjør den fortere eller tyngre vil jeg si at dette passer alle som liker å bli slitne.

 

– Desiree


 

 


5 kommentarer

  1. For en fin blogg du har, legg meg til som venn så kan jeg lese bloggen din fast 😀

  2. Ann Støwer

    e så hærlig med sirkeltrening. Noen nye øvelser her så må teste ut i morgen på treninga 🙂

  3. Berit Gulbrandsen

    Kjempeflott og hele tiden få litt nye innspill ang trening 🙂 jeg har Bekterew, morbus chrons og som bivirkning av medisiner for dette (biologisk cellegift) har jeg utviklet kols. Gått fra å trene utrolig mye til å måtte trene i gode perioder, men prøver å henge på så godt jeg kan med alt du legger ut og har gått ned 6 kg til nå i januar og masse cm 🙂 så suger til meg alle tips og varierer mye i håp om å kunne fortsette trening uten oppblomstring av sykdommene 🙂

  4. Berit Gulbrandsen: Det er jo helt fantastisk bra jobba! Og en utrolig fin innstilling. Veldig mange hadde bare gitt opp. Stå på videre! 🙂

  5. Ann Støwer: Jeg frykter mandagen 😉

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*