FOR FØRSTE GANG | det var kanskje på tide?

Lørdag var altså dagen jeg både hadde gledet og gruet meg til i noen uker nå.

For da jeg gikk gravid med Herman bestemte jeg meg for en ting – at når jeg skulle begynne å trene igjen etter fødselen, sånn ordentlig, ja da skulle jeg få en annen personlig trener til å sette opp program til meg!

Opp igjennom årene har jeg kjøpt forskjellige treningsprogrammer over nett. Jeg synes det er både gøy, motiverende og ikke minst lærerikt å se hvordan andre jobber og tenker. Det finnes jo tusen forskjellige måter å trene på, og det er nå en gang sånn at vi PTér ofte får våre favoritt metoder, øvelser, osv.  Det er fort gjort å gå litt i samme sporet hele tiden om man ikke sørger for ny inspirasjon og ny kunnskap.

Også er det nå en gang sånn at det ikke alltid er like lett å «se» seg selv 🙂

Jeg ønsket å bli utfordret på det jeg liker å gjøre minst, på det jeg ser på som mine «svake» områder. Derfor falt mitt valg av trener på Sigrid.

Sigrid som driver med crossfit og styrkeløft og alt det jeg har styrt unna! Lørdag var vårt første møte. Om ikke du har hatt PT time før så kan jeg fortelle at et slikt første møte ofte blir brukt på kartleging av mål, ønsker, forventninger og utfordringer. Og ofte litt fysiske tester slik at PT en har et godt grunnlag for å sette opp program.

Jeg hadde gruet meg skikkelig. Ikke fordi det nødvendigvis er så tøft, men det er jo litt skummelt (og spennende) å få status. Status var egentlig ikke så overraskende. Jeg er svak der jeg trodde jeg skulle være det 😉 men jeg overrasket både meg selv og Sigrid i core styrken. Så noen positive overraskelser var det.

Mandag tikket treningsprogrammet mitt inn i mailboksen min, og Sigrid har helt klart satt sammen et program som både motiverer meg, og utfordrer meg på de tingene jeg vanligvis styrer unna på trening.

Annonse

Hvis du tenker deg om så er jeg helt sikker på at du også har en tendens til å trene eller velge øvelser du synes er gøy, eller som du føler at du mestrer godt!

Og du vet hva man sier om komfortsoner? Nothing great grows there 😉

Et bra treningsprogram skal så klart være  gøy og gi mestringsfølelse, men det er også viktig å ha noe å strekke seg etter! Noe som utfordrer. Det føles helt fantastisk når man endelig får det til!

Akkurat nå ser jeg frem til å klare å trekke ned strikken jeg må bruke når jeg skal ta chins, uten å få latterkrampe over hvor svak jeg har blitt det siste året 😉 Jeg må ha vært litt av et syn på LEVEL i dag!

Jeg skal helt klart dele mer av denne reisen med dere etterhvert. Lenge siden jeg har vært så gira på å komme meg på trening!

Stort Smil

Desiree

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.