Food Hangover!

Jeg er sikker på at det er et ord!
Hvis ikke det er det, så innfører jeg det fra nu!
Flere som kjenner seg igjen?

Etter en liten uke med mye kos, lite rutiner, mye småspising (en konfekt der, to klementiner her, tre, fire, fem pepperkaker der) og litt storspising begynner min kropp å si at nok er nok.

Bortsett fra en del kroppslige bivirkninger vi ikke trenger å snakke høyt om føler jeg meg tung i kroppen, slapp, daff og i det hele tatt litt blæ…
Og det er en uke igjen!
Men jeg har råd!

1.
Drikk nok vann.
Salt mat, koffein og alkohol er for mange en del av julefeiringen. Nok vann sørger for at du ikke blir dehydrert,
hjelper kroppen å rense ut uønskede avfalsstoffer og er bra for fordøyelsen.

2.
Beveg deg.
Bare prøv å reise deg opp fra soffaen. Strekk på kroppen, gå litt rundt i fem minutter. Bedre? Tenkte nok det.

Annonse

3.
Start dagen med litt fiber.
Hjelper både dagen før og etter et etegilde!
Smører tarmene, hjelper på fordøyelsen og forhindrer oppblåsthet.
Min favoritt er havregryn.

4.
Eat clean.
Ingen grunn til en fem dagers detox, men sørger du for å få i deg litt ekstra frisk frukt, litt kokte grønnsaker og rene proteinkilder som kylling eller fisk kan jeg garantere at energinivået vil stige- raskt!

5.
La den dårlige samvittigheten ligge.
Ingen fare skjedd. Det er lov å kose seg nå og da.

Fotsatt god jul <3

– Desiree


LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*