Fail to plan?

De siste detaljene legges på kostplan for neste uke og planen blir som lovet postet på fredag slik at dere skal ha mulighet til å planlegge deres uke.

Mens dere har fokus på her og nå tenker jeg alt videre på uke tre.

Flere av oppskriftene er klare, men jeg vil gjerne spørre dere

– Har du en fovorittrett som du ønsker at jeg skal «sunnifisere»?

På bildene her ser dere blant annet en sunnere versjon av pølse og stappe samt pizza.

Flere av oppskriftene mine blir til på denne måten.

Hum…. Hvordan kan jeg gjøre dette sunnere?

Annonse

Så, er det noe du savner å spise?

Som du gjerne skulle kunne nyte litt oftere eller med litt bedre samvittighet?

Jeg håper på mange innspill!

– Desiree


#kosthold


#plan


#familiemat


#sunnkost


22 kommentarer

  1. Linn Therese

    God morgenskjønne, spreke, sportye du! Er innom for å ønske deg en god onsdag, og håper du har hatt en fantastisk uke så langt 🙂 Å lese bloggen din er høydepunktet på dagen, derfor er det alltid moro når det er et nytt innlegg så tidelig om morgenen :-)Stooor klem fra fast leser – vektlofterjenta.com ❤

  2. Go morn 🙂 Må bare først si tuuusen takk for et flott opplegg 🙂 Kan du sunnifisere sushi og Lasagne?

  3. Lisa: sushi er jo veldig sunt i seg selv, men lasangen har jeg notert meg 🙂

  4. Ikke for å gjøre det sunnere da det allerede er ganske sunt, men litt forslag til vegetarmat? Jeg er ikke selv vegetarianer, men jeg unngår å spise kjøtt så ofte jeg kan. 🙂 Synes matoppsettet ditt baserer seg litt mye på kjøtt/fisk…

  5. En favoritt her hjemme er Toro’s Chicken Tandori. Den er veeeeldig god, men kan nok bli mye sunnere 😉 Og NAN brød. 🙂

  6. Linn Irene

    Hei! =) Forsøkte lage en ene oppskriften din i går til middag som egentlig var laks/pasta/pesto salat. Jeg hadde ikke laks for hånden, så tok kylling i stedet. Men ble kjempe godt!!! 🙂 Det skal helt spises igjen!!! Jeg har også forsøkt det havrebrødet/rundstykker uten gjær. Tok i tranebær og chiafrø i tillegg, det ble også kjempe godt og mektig. =) Takk for at du deler så mye gode oppskrifter. Det skal helt klart forsøkes flere oppskrifter. Gir inspirasjon.

  7. Linn Irene: å, tusen takk 🙂 det er så moro å høre! Tranebær må prøves 🙂

  8. Monica: notert 🙂 indisk har jeg ikke lekt så mye med 🙂

  9. Lena: har en knallgod oppskrift på grønnsakskarbonader 🙂 kan legge den ut. God som seg selv, lunsj eller tilbehør 🙂

  10. Cathrine Hole

    Hei! Takk for et variert og godt opplegg. Et par spørsmål/kommentarer.1. Er ikke veldig glad i hverken skyr eller cottage cheese, dessverre. Andre forslag? 2. Jeg er overrasket over hvor mett jeg blir400 77 635. Unntaket er nå klokken 11, holder på å dø av sult, men lunsjen er ikke før 11:30. Tips?3. I går var jeg på yoga og var ganske sliten etterpå. Tok styrkeoppgaven, men for en utrent sjel ble det nesten litt mye. Skal jeg bare kutte øvelsene, (vil ikke slutte på yoga), eller bør jeg heller ta færre repetisjoner? Regner med å klare begge deler etter hvert.4. På søndag skal familien på topptur. Det blir min kondisøvelse, selv om tempoet ikke blir så høyt blir det en lang tur. Er redd for å gå tom, og det er ikke gøy på langtur med barn. Tips til litt ekstra energi på turen? Holder ikke med 1600 når man skal på en tur på 6-7 timer.

  11. Cathrine Hole: 1. et alternatv som jeg anbefaler mange er mager kesam med et par spiseskjeer konsentrert fun light saft i 🙂 2. Gjør så mye du klarer, som du selv sier så vil du etterhvert klare hele 🙂 Topp instilling!3. Da trenger du helt klart mer mat 🙂 Hva har dere vanligvis med som turmat?

  12. Susan Skånvik

    Hei. Jeg har fulgt bloggen din en stund og har prøvd ut mange av dine oppskrifter. Liker de veldig godt godt også er jeg fan av få å sunne ingredienser. Har hivd meg med på fit 30 og er supermotivert. Må bare si at du er inspirasjon for meg og syns det er veldig snilt av deg og legge såå mye arbeid i dette og itilegg er det GRATIS 🙂 Helt fantastisk 🙂 Har en oppskrift jeg har lyst å komme med som forslag til middag. Speltlompelasagne! 🙂 skal sies at den har jeg funnet fra en annen blogg.Lindastuehaug(du har sikkert hørt om henne). Den er bare så innmari god.

  13. Susan Skånvik: tusen takk for gode ord 🙂 betyr mye 🙂 speltlompelasang kommer på uke 3 🙂 ikke si det til noen 😉

  14. Anonym: takk for tilbakemeldingene 🙂 jeg tar dem med meg når jeg legger ut neste ukes plan 🙂

  15. Lurer også på om du har noen tips til «ekstra» mat om man skal på lang tur? Har planer om en seks timers tur på lørdag 🙂

  16. Lisa: scruffins er perfekt turmat! Ligger under godis og kaker 🙂

  17. Heisann.Pleier å lage chili con carne (type hjemmelaget) her i huset.Regner med kyllingkjøttdeig,bønner og hakkete tomater kan regnes som sunt?Eller burde man holde seg unna bønner?

  18. Susan Skånvik

    Velfortjent 🙂 jippi….lover å ikke si no 😉

  19. Øyvind: dette er helt innafor 🙂 også bønner 🙂

  20. Savner å kunne spise bolle med god samvittighet. Sunn pølse og pizza er også på ønskelista 🙂

  21. Ser at du har nevnt scruffins som turist. Mener du også da at man kan ta litt mer når man skal på langtur? Redd for å gå tom.

  22. Cathrine: helt korrekt. Disse gir jevnt blodsukker og metter godt 🙂

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*