Det skal være lett å leve sunt!

Det skal være lett å leve sunt.

Det skal gi deg opplevelsen av at du gjør noe som er postitivt for
deg

.


Å leve sunt handler ikke om begrensninger, nei mat og stress. Sunne vaner skal handle om ting som gir deg energi og overskudd.


Husk at de vanene du har i dag har du hatt i mange år! Det vil ta tid å forandre dem.

De ekstra kiloene du gjerne skulle blitt kvitt kom ikke dit over natta, da forsvinner de nok ikke over natten heller.

De fleste av oss har kanskje et helt liv med lite aktivitet, sykdom, skader og dårlig kosthold bak oss før vi bestemmer oss for å gjøre grep.


Det har tatt oss årevis å bryte ned helsen vår, men kroppene våre er faktisk så fantastiske at med litt mer aktivitet, litt sunnere kosthold og litt mer omtanke for oss selv så kan vi reversere det hele- det tar bare litt lengre tid enn 3-4 uker.


Annonse

  • Vær tålmodig. Begynn i det små. Små forandringer du klarer å vedlikeholde over tid vil gi deg gode resultater.

 

  • Finn ut av hva som kreves! Hva skal til for å gå ned 5 kilo? Alt for ofte ser jeg folk kaster seg ut i nyttåret med 5 treningsøkter i uka og merklige dietter. Hvorfor? Jeg vet ikke. Finn ut av hva som faktisk kreves av deg for at du skal nå dine mål.
  • Ikke stopp. Det kommer alltid dager hvor ting går litt på skjeiva. Da har du to valg; Du kan gi opp og gå tilbake til start, eller fortsette frem mot målet. Min mening? Treningen er da ikke bortkastet om du bare fikk trent to ganger istede for tre? Hva godt oppnår du ved å droppe kostplanen din fordi du spiste et kakestykke på jobben? Ikke stopp, fortsett fremover,
  • Sett deg realistiske mål. En liten klisje, men det er sant. Alle kan se ut som en fitnessmodell hvis de kan trene 1-2 ganger om dagen og leve på en streng diett.
  • Hvis du ønsker å forandre noe, må du forandre noe. Litt tøff kjærlighet, men denne kommer du ikke unna.

Har du noen nyttårsforsetter?

– Desiree

 


4 kommentarer

  1. Marlene Nilsen

    herlig blogg 😀

  2. Marlene Nilsen: Takk 🙂

  3. Tonje Cathrine

    Hei. Så fin blogg du har. Godt å få litt ekstera motivasjon. Jeg har ingen nyttårsfortsetter, men jeg og min samboer skal ha litt streng diett i januar og februar for å komme litt på rett spor igjenn med trening og kosthold. Motivasjon er på topp 🙂

  4. Lena: Takk for skryten 🙂 tur og aktivitet med de små er det BESTE jeg vet 🙂

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*