Den ultimate mageøkten!

/reklame for eget produkt/

Da er første uke med Desember Challenge lagt inn i appen min, og så langt har over 1000 stykker kastet seg over den! Utrolig gøy! Kort fortalt så går utfordringen ut på at alle som deltar får fire nye økter hver uke. En økt varer maks 10 minutter og til sammen utfordrer de hele kroppen + kondisjon!

Øktene heter:

  • Armer og rygg
  • Rumpe og lår
  • Core
  • HIIT

Så er det opp til hver enkelt om man ønsker å trene 1 økt av 10 minutter – fire ganger i løpet av uka. Man kan slå sammen to økter slik at man får 2 økter av 20 minutter, eller man kan slå sammen alle slik at man får 1 økt av 40 minutter. Alt etter som hva som passer deg og din hverdag!

Treningene blir automatisk registrert i appen når du har utført den, og alle som deltar kan vinne spennende premier. Desember er jo en travel måned for de fleste, hvor det er lett og nedprioritere egentid og trening, men på denne måten kan man holde julene litt i gang på en effektiv og motiverende måte.

I dag hadde jeg ellers tenkt å skrive litt om magetrening, og hva som skal til for å få en god treningsøkt for denne delen av kroppen. Jeg skal også dele den første Core (mage) økten som ligger i appen til Desember Challenge!

Når vi skal velge øvelser for å trene styrke er det viktig at du velger øvelser som trener alle funksjonene til en muskel. Det gjelder alle former for styrke, ikke bare ved trening av mage.

Så hvilke funksjoner har har magemusklene dine?

  • Holde deg oppreist eller stabil i overkroppen
  • De kan rotere slik at du kan se fra side til side, og lene deg til siden
  • De gjør at du kan bøye deg fremover eller nedover mot tærne dine

Derfor burde du velge mageøvelser som involverer alle disse funksjonene. 

I Desember Challenge uke 1 – trener deltagerene hver av øvelsene under i 30 sekunder – før man går rett til neste øvelse, totalt 3 runder:

Her bruker du de stabiliserende magemusklene

Annonse

Her jobber du med rotasjoner

Her trener du både stabiliserende og den funksjonen som gjør at du kan lene deg til siden

Dette er en variasjon av Sit – ups som trener den funksjonen som gjør at du kan lene deg fremover

Du kan lese mer om appen min HER

Følg meg gjerne på Instagram (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*