DAGENS DIGGE BAKKEINTERVALLER | tar du den?

Jeg er fremdeles helt i lykkerus over at kroppen endelig, endelig, endelig, er klar for løpetrening igjen! Jeg tar fremdeles masse hensyn i forhold til underlag og hvordan jeg legger opp øktene mine, men det føles helt fantastisk!

I dag hadde jeg lyst på en økt hvor jeg virkelig fikk brukt meg. Kondisjonen er jo ikke hva den en gang var, og da må man ut å jakte litt høyere puls soner.

Den mest skånsomme måten å trene intervaller på (når vi snakker løping) er bakke intervaller.

Å løpe oppover er nemlig mindre belastende for knær og hoften enn å løpe bortover. Så med andre ord kommer intervallene mine i høst til å være i bakke!

Dagens økt

Det er utrolig mange måter å legge opp en bakke intervall på. Men det du må passe på er at du burde ligge i høy puls sone i ca. 16 minutter tilsammen, og at pausene mellom intervallene ikke burde være lengre enn arbeidstiden.

Som du ser over her har jeg hvert 17,20 minutter i høy puls, ca. 10 minutter med pause mellom intervallene, og det nederste blå feltet er tiden jeg brukte på å varme opp og gå meg ned.

Jeg fant meg rett og slett en bakke og målte opp avstanden jeg rakk å løpe opp på 1,5 minutt. Så var målet mitt å løpe opp og ned den distansen 10 ganger – og holde tiden! 10 ganger.

Det var kjempetungt, men jeg klarte det!

Annonse

10 minutter oppvarming

1,5 minutter opp bakken *10

1 minutt ned bakken *10

10 minutter nedtrapping

I morgen blir det en rolig joggetur med mini bands i baklomma! Gleder meg allerede!

Følg meg gjerne på Instagram eller Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*