7 øvelser som forbrenner 400 kalorier på 20 minutter

Om jeg bare fikk velge en eneste treningsform å trene resten av livet så hadde jeg valgt kettlebell. Hvorfor? Fordi her har du en treningsform som både trener kondisjon, styrke og beveglighet. BONUS er det at dette er en treningsform som virkelig setter kroppen i sving og dermed også krever mye energi eller forbrenner en god del kalorier sammelignet med annen trening.

Studier har vist at en gjennomsnittlig person forbrenner ca 400 kalorier på 20 minutter når de trener med kettlebell!

Tren med meg

Så jeg har satt sammen et KB program til deg med noen av mine favoritt øvelser! Utfør hver øvelse i 45 sekunder før du går rett til neste øvelse – 3 runder!

VARIASJON AV BURPEE

Legg merke til at jeg bruker annen hvert ben når jeg går tilbake til planke.

RYKK

Dette er en kombinasjon av 3 øvelser. Strak markløft, opptrekk og vending over hode.

Legg merke til at kula er inntil kroppen min hele tiden.

KNEBØY MED SVING

Husk å skyve hoftene eksplosivt frem, stram rumpa hver gang du står oppreist og hold kula under brysthøyde

Annonse

UTFALL MED ROTASJON

Jobb 45 sekunder på hver side

STÅENDE ROING

HALV GET UP

Utføres 45 sekunder på hver side.

CLIMBERS

Håper det faller i smak!

Følg meg gjerne på Instagram (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*