10 frokoster du kan lage 1 gang for hele uka!

La oss kalle det for del to i min lille BACK TO SHOOL (eller hverdagen) serie.

Frokost er nemelig det måltidet som mange synes er litt vanskelig. Dårlig tid står høyt på lista over grunner til det, lite mat lyst tidlig om morningen går hakk i hel. Så i dag hadde jeg tenkt jeg skulle rote litt i blogg arkivet og finne frem 10 frokoster du kan lage søndag kveld, for hele uka!

Kanskje bloggens mest populære frokost er proteinrik frokostkake. En kake gir både frokost og kanksje en sunn snack for flere dager. Spis den som den er, eller sammen med litt frukt, yoghurt eller en smoothie.

FROKOSTKAKE MED EPLE OG KANEL

FROKOSTKAKE MED VANILJE

Når vi først har nevnt smoothie, så det jo den perfekte løsningen for deg som ikke har noen særlig matlyst om morningen! Jeg laget for en stund siden en komplett smoothie guide, stappfull av oppskrifter på smoothies. Du kan laste det ned HER.

Granola er også en skikkelig hit hjemme hos oss. Strø den over smoothien, oppi et beger med yoghurt eller men en skvett melk og litt bær.

LCHF SJOKOLADEGRANOLA
PROTEINRIK GRANOLA MED VANILJE OG KANLE

Sukkerfri sjokoladegranola

Sunne muffins er også populært blant dere som leser bloggen og passer ypperlig både til frokost og i matboksen. Et lite utvalg fra bloggen:

Annonse

PROTEINRIK SJOKOLADEMUFFINS

MATPAKKEMUFFINS MED BRINGEBÆR

POWERMUFFINS

LcHF Muffins i blender

Jeg velger å avslutte posten med 2 supersunne brød! For er det noe vi nordmenn elsker så er det brødmaten vår!

LUFTIG PROTEINBRØD

SPIS MAGEN FLAT KNEKKEBRØD

Luftig proteinbrød med sprø skorpe

Håper du finner noe som smaker!

Følg meg gjerne på Instagram (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*